Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΟΜΩΣ...ΕΙΣΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ!!!

                                    ΕΙΣΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ….

Είσαι γυναίκα, ζεις στο σήμερα, ζεις την εξέλιξη της εποχής σου.
Ανέβηκες στο θεατρικό σανίδι και δέχτηκες να παίξεις τους ρόλους που σου έδωσε η μοίρα.
‘Ίσως να μην σου ταίριαζαν απόλυτα όμως τους δέχτηκες, και προσπάθησες να είσαι μια καλή ηθοποιός.
Πρώτος από όλους ο ρόλος της συζύγου. ‘Ένας όμορφος ρόλος γεμάτος ζωντάνια, που πριν στον δώσουν τον ονειρεύεσαι, τον φαντάζεσαι υπέροχο, ιδανικό. Όμως όταν αρχίζεις να παίζεις, ενώ στην αρχή σε μαγεύει, αργότερα σε κουράζει, ίσως κάποτε να σου προξενεί και αηδία.
‘Άλλοτε φταις εσύ γι αυτό, άλλοτε ο παρτενέρ σου, πολλές φορές και οι δυο μαζί.
Αρχίζεις να αναζητάς τρόπους να ξεφύγεις, να ελευθερωθείς, όμως οι συνθήκες σχεδόν πάντα σε αναγκάζουν να σκύβεις το κεφάλι, και να προχωράς, χάνοντας λίγο – λίγο το χαμόγελο που στην αρχή είχε ανθίσει στο νεανικό σου πρόσωπο και το κάνει να γίνεται σκυθρωπό να χάνει την δροσιά του να μαραίνεται.
Η καλή ηθοποιός που προσπαθούσε να κερδίσει τα χειροκροτήματα, τώρα αδιαφορεί για την γνώμη και την κριτική των θεατών που την παρακολουθούν.
Δεύτερος ρόλος της μητέρας. Υπέροχος! Η αρχή του σε γεμίζει χαρά αισιοδοξία
Η δύναμη της δημιουργίας κάνει την ζωή σου να μοιάζει παραμυθένια.
Μια αστέρευτη πηγή χαράς αναβλύζει από μέσα σου, καθώς βλέπεις το δημιούργημα σου να μεγαλώνει, να παίρνει ζωή απ΄ την ζωή σου, αργότερα να σου μοιάζει, να σε κοιτά στα μάτια, να νιώθει την παρουσία σου απαραίτητη στην ζωή του, και συ την εξάρτηση που έχει από σένα το ίδιο. Να προσπαθείς να του προσφέρεις όσο περισσότερα μπορείς γιατί η ψυχή σου είναι ολοκληρωτικά δοσμένη σ’ αυτό.
Κάποτε όμως ανοίγει τα δικά του τα φτερά.
Αυτά που του έμαθες εσύ με τόση στοργή, αγάπη και τόσο κόπο, αυτά που έκανε κτήμα του, τα παίρνει και ξεκινά να κάνει τα δικά του πια σταθερά βήματα, εσύ περνάς λίγο – λίγο στο περιθώριο…. Τώρα πιστεύει οtι γνωρίζει περισσότερα από σένα –και ίσως να γνωρίζει- πάντως η λέξη ΠΕΙΡΑ δεν του λέει και πολλά. Κάποτε ζητούσε την συμβουλή σου τώρα… ακούς κάποιο «καλά το ξέρω…» και μια πόρτα κλείνει….. πίσω μένεις εσύ παρέα με την μοναξιά σου.

Είναι βαρύ να βλέπεις ότι περνάς στο περιθώριο….
Αρχίζεις να αναζητάς κάτι που θα σε κάνει να νιώθεις ότι συνεχίζεις να παίζεις στον ίδιο χώρο με τους άλλους και έτσι πολλές φορές αποφασίζεις να αναζητήσεις τον ρόλο που θα σε κάνει να βρεις ένα κομμάτι από την χαμένη σου αυτοπεποίθηση, μια παραμελημένη στοργή, μια νοσταλγική τρυφερότητα. Την γυναίκα που μπορεί ακόμα να συγκινεί. Περνούν τα χρόνια , μετράς ρυτίδες, ο καθρέφτης σου ίσως να σταματά να είναι φίλος σου
Αρχίζει να γεννιέται μέσα σου ένας άλλος εαυτός , οι δυό μαζί να συγκρούονται, ο ένας να σε μαλώνει να σε χαστουκίζει και ο άλλος να σου λέει προχώρα, η ζωή σου ανήκει…. Ξυπνάς με τύψεις, τις διώχνεις κατά την διάρκεια της μέρας, σε ξανακυριεύουν την νύχτα και πάλι από την αρχή…
Όμως είσαι γυναίκα ζεις το σήμερα, ζεις την εξέλιξη της εποχής σου…..
Ντόρα Μανατάκη

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πειραιάς δεκαετία 50-60 (αναμνήσεις)

ΟΤΑΝ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ Οι αναμνήσεις είναι η μεγάλη μου αδυναμία, μου αρέσει να τις αναμοχλεύω και να τις ζω πάλι από την αρχή σαν παραμύθι.             Σήμερα ξέθαψα την φτώχεια που συνάντησε τον πλούτο κάπου στην δεκαετία του 50-60. Πασαλιμάνι, βόλτα στην παραλία!!!             Γεννήθηκα και μεγάλωσα στον Πειραιά στα στενά του Πασαλιμανιού, Προμηθέα, Ευαγγελίστρια, προφήτη Ηλία, Καστέλα. Εκεί έζησα τα παιδικά μου χρόνια, εκεί ένιωσα τα πρώτα ερωτικά χτυποκάρδια.             Το σπίτι μου ένα παλιό διώροφο στην οδό Βούλγαρη με χαγιάτι και μια μεγάλη αυλή στρωμένη με πλάκες  σε ακανόνιστο σχήμα, όλα τα γύρω σπίτια ήταν χαμηλά  με παράθυρα στον δρόμο, ένα ξεχώριζε μόνο τριώροφο με μπαλκόνι και θυμάμαι την ιδιοκτήτριά του για να την ξεχωρίζουν την έλεγαν «η μπαλκονού»              Ο δρόμος μου, μου φαινόταν φαρδύς και μεγάλος, το πεζοδρόμια τεράστιο. Πάνω σ αυτό ζωγραφίζαμε με κιμωλία έξι τετράγωνα και παίζαμε κουτσό ή ή σχεδιάζαμε κύκλους σε σχήμα σαλιγκαριού και

ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ

    ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ….. Η Όλγα άνοιξε το κινητό της πάτησε το πλήκτρο ΜΗΝΥΜΑΤΑ και άρχισε να σχηματίζει τις λέξεις  « 0 ΤΑΝ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ…. » αποφασιστικά έκλεισε πάλι το καπάκι. - Όχι ! είπε, δεν μπορώ, σαν να μιλούσε σε κάποιον.  Και πραγματικά μιλούσε. Η μάλλον παραμιλούσε δέκα ημέρες τώρα με τον εαυτό της, με την συνείδησή της, με το παρελθόν της… To όνειρο…, αχ! αυτό το όνειρο είχε αναστατώσει την ζωή της, είχε ταράξει την ψυχική της ισορροπία. Πόσα χρόνια αλήθεια πίσω, την είχε γυρίσει …Έκανε έναν πρόχειρο υπολογισμό. Τριάντα πέντε χρόνια.!   Ήταν μαθήτρια εκείνη την εποχή στην Τρίτη γυμνασίου. Ο πατέρας της ήταν στρατιωτικός και η Όλγα είχε συνηθίσει στις συνεχείς μετακινήσεις από μικρό παιδί. Στο δημοτικό σχολείο, τις πρώτες τρεις τάξεις ήταν στην Λάρισα. Όταν ήρθε η μετάθεση του  αναγκάστηκε να αφήσει την γειτονιά της, το σπίτι της, τις συνήθειές της, κάθε τι που είχε αγαπήσει, να αποχωριστεί τις φίλες της. Έκλαψε, πληγώθηκε, υποσχέθηκαν να αλληλογρα

Η ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΦΕΤΟ (ΔΙΗΓΗΜΑ)

                                                 ΤΟ ΚΟΥΦΕΤΟ     Η Σουλτάνα απο τα νεανικά της χρόνια είχε πολλά χαρίσματα, καφετζού, χαρτορίχτρα, ξεματιάστρα, προξενίτρα, γιάτρισσα. Τίποτα δεν ξέφευγε της προσοχής της και οι συνταγές της αλάνθαστες. Το χωριό της είχε απόλυτη εμπιστοσύνη και η φήμη της είχε φτάσει και στα άλλα χωριά. Πολλές κοπελιές και κυράδες ερχόνταν με το κουπάκι του καφέ παραμάσχαλα για να μάθουν την μοίρα τους, να την παρακαλέσουν για κανένα προξενιό για τις ίδιες ή για τα παιδιά τους. Η Σουλτάνα δεν χαλούσε ποτέ χατήρι σε κανέναν. Της άρεσε να βοηθάει όποιον είχε την ανάγκη της.    Είχε μεγαλώσει με την γιαγιά της την πολίτισσα που είχε και το όνομά της. Οι γονείς της  την άφησαν στα χέρια της γιαγιάς πολύ μικρή κι έφυγαν μετανάστες στη Γερμανία. Κάθε καλοκαίρι τους έβλεπε μοναχά η μικρή Σουλτάνα. Τους λαχταρούσε, της έλειπαν, μα η μεγάλη της αδυναμία ήταν η γιαγιά της. Όταν ξεπετάχτηκε και οι γονείς της αποφάσισαν να την πάρουν κοντά τους, εκεί